söndag 23 februari 2014

Gammal blir ny



Detta är en blogg om en trädgård skapad i en gammal trädgård år 2000.
Så gott som alla växter har flyttas om inte en gång så två eller tre gånger. Min familj har vant sig vid mitt brinnande intresse för växter, en vanlig  kommentar på våren är min dotters "Det blir den tiden då mamma flyttar ut i trädgården."  Eller alternativt ner i källaren :)

Har under årens lopp provat på många exotiska plantor och frön, med dåligt resultat. Värst är de här fröerna som skall kylbehandlas. Några har i misstag grott då jag i ren ilska lämnat dem att stå i krukor några vintrar och sporadiskt vattnat krukorna på somrarna.

Så detta är vad ni har att vänta på i denna blogg, ibland lyckas jag och ibland (kanske mest) misslyckanden.
I år då vi just ingen snö haft är jag orolig för mina rara sippor och min ny inskaffade  Itoh-pion Kopper Kettel, jag hoppas innerligt att de klarat denna snöfattiga men ändå stundom kalla vinter.
Kommer också att tillföra bilder så småningom.
Nu längtar jag till Mässan Nordiska  trädgårdar  .

I väntan på detta........




Min Kinesiska trädpion

            Sippruta
            Anemonella thalictroides 


Kornvallmo "Mother of Pearl"
 
             
          Min enda ros "Rosa Morden Sunrise"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar