lördag 3 maj 2014

Redan 3 Maj

Tiden har flugit iväg, mina två veckor semester tog slut alldeles för snabbt, men har ändå lyckats med ett och annat.
Har bland annat anlagt ett nytt blomland som jag idag sådde ettåriga blommor i, som tex. min favorit svart pionvallmo.
Min lilla damm var jag tvungen att tömma och tvätta vi trodde inte våra ögon min dotter och jag då vi håvade upp grodor ur dammen 15 stora grodor.
Idag satte jag också lite potatis, pip-lök, persilja och ännu mer dill. Dillen jag sådde tidigare i balkonglåda har redan grott likaså frise´salladen och rädisorna.
Många rara växter har klarat den gångna konstiga vintern, lite mer värme så kommer allt att formligen explodera. några bilder bjuder jag på men bilden av min blå vitsippa "Robinsonia" år av dålig kvalitet men vill ändå dela den med er.
Tänkte nästan glömma berätta att min kinesiska buskpion som jag frösått har en knopp intressant att få se om den blir vit som moderplantan.



Balkansippor.

Mrs "Robinsonia".

Det finns ännu plats för Purjo.

Mitt nya blomland binder ihop två blomland.

Kungsängsliljor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar