söndag 23 mars 2014

Äntligen.. Nordiska Trädgårdar

Har äntligen varit på Mässan jag väntat på. En tung men lyckad resa.
Blev igen överväldigad av mässans storlek. Det fanns så mycket som väckte ha-begär.
Men eftersom man reser med båt från Finland så är det omöjligt att köpa ngt. större.
Lyckades dock hitta en planta jag sökt Uvularia Grandiflora  (Sorgklocka) hoppas den tar sig här hos mig. En liten söt Murgrönsviol (viola hederacea) och små sticklingar av Fuchsian Quasar fick också åka hem med mig.
Från Garden Girl inhandlade jag en retro solhatt som också skyddar nacken.
Allt som allt en givande resa, många idéer och mycket "ögonmat".
Här är några bilder. Kvaliteten på bilderna är inte så bra då jag lånat en kamera jag inte fullt behärskade.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar